• 2429
  • 806 مرتبه
کسب مقام نخست شرکت صنایع دامپروری و لبنی رضوی در جشنواره ملی هلشتاین / دستیابی به برترین ژنتیک گله دام سنگین در کشور

کسب مقام نخست شرکت صنایع دامپروری و لبنی رضوی در جشنواره ملی هلشتاین / دستیابی به برترین ژنتیک گله دام سنگین در کشور

1402/08/12 12:13:07 ب.ظ

به گزارش آستان نیوز، سومین جشنواره ملی گاو هلشتاین ایرانی هم‌زمان با بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی صنعت دام، طیور، آبزیان، دامپزشکی و فرآورده‌های لبنی صادراتی در اصفهان برگزار شد و در این جشنواره، گوساله ماده پرورش داده شده توسط شرکت صنایع دامپروری و لبنی رضوی به عنوان برترین دام دارای حداکثر استاندارها انتخاب شد.
 

جشنواره‌ای با حضور شرکت‌های دامپروری برتر کشور
شرکت صنایع دامپروری و لبنی رضوی در سال‌های اخیر با استفاده از توان فنی کارکنان و متخصصان خود و همچنین مشاوران برتر کشوری، اصلاح نژاد و پرورش دام‌هایی با مولفه‌های برتر ژنتیکی و اقتصادی را به طور ویژه در دستور کار قرار داد که نتیجه آن در این جشنواره ملی نمود پیدا کرد.
 

مسیری که طی شد
شرکت صنایع دامپروری و لبنی رضوی با هدف ایجاد نسلی برتر برای آینده گاو‌های شیری نژاد هلشتاین در منطقه غرب آسیا، اقدامات جدی خود را از شهریور 1399 آغاز کرد تا برای اولین‌بار در کشور گله ممتاز ژنتیکی در مجتمع دامپروری کنه بیست تشکیل شود.
این برنامه تا حدی کلیدی و استراتژیک بود که توسط تولیت آستان قدس رضوی افتتاح شد تا با حداکثر توان و حمایت ادامه یابد و ایران از نظر ژنتیک دام و همچنین خط ژنی در دام هلشتاین به استقلال برسد. 
در ادامه این برنامه اصلاح نژادی، مرداد ماه امسال، فاز نهایی توسعه مجتمع دامپروری کنه بیست مجددا با حضور تولیت آستان قدس کلید خورد تا با تکمیل آن، علاوه‌‌بر پیشرفت ژنتیکی در گاو شیری، شاهد افزایش ظرفیت تولید گوشت و شیر و نیز میزان اشتغالزایی این مجتمع به بیش از ۵ هزار نفر باشیم.
خروجی همه این تلاش‌ها حالا این شده است که شرکت صنایع دامپروری و لبنی رضوی مقام برتر جشنواره ملی این صنعت را با کسب مدال طلا در گوساله ماده، مدال نقره در کلاس تلیسه آبستن و مدال برنز در کلاس دوره شیردهی دوم بدست آورد.
در سومین جشنواره ملی گاو هلشتاین ایران که از هشتم تا یازدهم آبان با حضور ۱۳ شرکت معتبر دامپروری کشور برگزار شد، دام‌های شرکت داده شده با در نظر گرفتن ۱۵ مولفه، داوری شدند.
 

پیشتازی صنایع دامپروری رضوی در سال‌های اخیر
مدیرعامل شرکت صنایع دامپروری و لبنی رضوی درباره اقدامات صورت گرفته در این مجموعه طی سال‌های اخیر اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های کلان بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی و هدف‌گذاری انجام شده برای نقش‌آفرینی این مجموعه در تامین امنیت غذایی کشور، در اوایل تابستان ۱۴۰۲ طرح توسعه مجتمع دامپروری کنه بیست رضوی آغاز شد تا علاوه‌ بر افزایش کمی و کیفی تولیدات دامی، نقش این مجموعه در تامین امنیت غذایی شرق کشور و اشتغال آفرینی در مناطق محروم و حاشیه‌نشین شهر مشهد تقویت شود.
آرش فرزادنیا ادامه داد: با بهره‌برداری از طرح توسعه مجتمع دامپروری کنه بیست رضوی، ظرفیت تولید و پرورش دام از حدود از ۲۵۰۰ راس دام مولد به ۵۰۰۰ راس مولد افزایش پیدا خواهد کرد و حدود ۱۰۰ تن شیر به ظرفیت تولید سالانه این واحد اضافه می‌شود.
به گفته او کمک به خودکفایی کشور در تولید شیر استاندارد IMF GRADE به منظور افرایش میزان تولید شیر خشک نوزاد در کشور نیز دیگر برنامه در حال اجرا در شرکت صنایع دامپروری و لبنی رضوی است.

 

فایل های پیوست
عکس گالری - 1
عکس گالری - 2
عکس گالری - 3
عکس گالری - 4